1e reisverslag Australië - Reisverslag uit Emerald, Australië van PaulMaris2 - WaarBenJij.nu 1e reisverslag Australië - Reisverslag uit Emerald, Australië van PaulMaris2 - WaarBenJij.nu

1e reisverslag Australië

29 Maart 2015 | Australië, Emerald

21-3-'15
Nog 1 dagje in NZ. We hebben er weer een hele dag opzitten. We zijn flink op pad geweest om geld in te wisselen. Van Nieuw-Zeelands geld naar Australisch geld. Lastig hoor. Wij zijn bij bijna alle wisselkantoren geweest. Uiteindelijk 1 uitgekozen. We doen hier de helft en dan in Australië ook weer de helft. We weten niet waar we goed aan doen, haha! Na 7.5 km te hebben gelopen in de stad van Auckland zijn we terug gegaan naar het hostel. We hebben daar nog een broodje gegeten en toen opgezocht hoe we met de bus bij ons andere hostel kunnen komen. We hebben onze zware backpack tassen gepakt en de andere rugzak voor op de buik geknoopt en gelopen naar de bushalte. Heerlijk 45 min. In een bus gezeten en nog wat gezien van Auckland. Toen was onze bushalte er, en moesten we uitstappen. En nog een eind sjouwen met de rugzakken !! Pff we zijn moe, maar komen ook tot rust. Weer een klein rot hok om in te slapen! Toe maar, laatste nachtje hier en we maken er het beste van. Morgen ochtend worden we om 4 uur naar het vliegveld gebracht. Dan twee uurtjes op Auckland AirPort en dan vliegen naar Australië. Weer ander tijdsverschil daar. Daar komen we snel achter. Tot in Sydney !!

22-3-'15
Wij zijn veilig geland. We hebben een hele goede vlucht gehad. We zijn met een shuttle naar ons hostel gebracht. Busje volgepropt met mensen haha. We zijn veilig aangekomen hier. Mega groot en mega druk hostel! Gillende meiden en schreeuwende jongens en mega harde muziek. Ja , het is maar goed dat we hier niet lang hoeven te blijven. We zijn Sydney ingelopen in de ochtend en gekeken wat er allemaal te doen was. We vinden Sydney wel veel leuker. Auckland was te druk voor ons. Hier is het ook echt wel druk,maar voelen ons hier meer op ons gemak. Groot pluspunt dus al. We zijn opzoek gegaan naar een auto en om geld te wisselen. Altijd een gok waar je dat het beste kan doen. We hebben al een deel in Nieuw-Zeeland gedaan. We hebben onze kansen verdeeld over twee landen. Je moet wat hè. Nou wij hebben wat boodschappen gedaan en gaan nu eten. Daarna eens lekker lang slapen. We zijn moe van de reis.

23-3-'15
Heerlijk geslapen, wel een beetje vroeg wakker. Maar dat geeft niks. Wij gaan eens flink op zoek naar een auto vandaag... We hebben er zin in! Wel lastig om te kiezen wat we moeten doen. Nogal lastig met de registratie en de verschillende staten hier. Maar daar komen we wel uit.
WeI zijn ook bij auto/camper verhuur geweest. Maar dat leek ons helemaal niks! Afzetters zijn het daar. Ze willen nog meer geld voor een huurauto of camper, dan dat we er zelf 1 kopen. Die optie viel dus af. Na dit avontuur zijn we naar een 4x4 Nissan wezen kijken. Die stond in de stad waar we vlakbij waren. Die zag er niet netjes uit, veel deuken, krassen en klonk niet goed. Die viel dus ook af, ondanks dat die auto erg goedkoop was. Daarna zijn we naar een parkeerplaats gegaan, waar ze meerdere auto's te koop hebben staan. Er stond een busje ,een 4x4 en stationwagens. We hebben bij allemaal gekeken. De 4x4 lekte, die viel dus af. Het busje had te veel gereden, maar wel veel opbergruimte. Dat was wel echt een pluspunt. Maar viel ook af. En toen hebben we nog gekeken naar een stationwagen. Een Holden Commodore. Een auto waar we nooit voor zouden kiezen, maar nu wel een optie is. Toen zijn we terug gelopen naar ons hostel, we hadden ren afspraak om drie uur met nog iemand die een 4x4 had. Die zag er wel mooier uit, maar hij vroeg er te veel voor. Die viel ook af. Als die goedkoper was, hadden we die waarschijnlijk wel gedaan. Toen nog wat op internet gezocht en nagedacht over de Holden Commodore. Eind van de middag zijn we nog een keer naar de Holden wezen kijken. En we hebben toen een beslissing gemaakt om die auto toch maar te doen. Een mooie, ruime, nette en jonge auto. Wij moeten nu de auto nog op onze naam zetten en een verzekering afsluiten. Dat doen we morgen.

24-3-'15
Zo, vroeg wakker, eten en op pad voor de verzekering en de auto op onze naam zetten. Dat koste veel moeite. We zijn in totaal 3x de stad in geweest,lopend!!! Te weinig papieren, gegevens en geen vast adres wat we in Australië hebben. Erg onhandig allemaal. 4uur later, mega vermoeide benen , chagrijnig en honger, is het uiteindelijk toch gelukt. De jongen waar we de auto van hebben gekocht kwam ook nog om ons te helpen, super aardig. Daarna nog op pad geweest voor een verzekering. Dat moest natuurlijk weer in een ander gebouw. De stad weer door dus! Gelukkig ging dat makkelijker. Snel terug naar het hostel en weg uit de stad. Eerst hebben we de tank volgegooid en toen weg gegaan. We zijn richting New Castle gereden.
Onderweg heel veel regen gehad. Jammer, want volgens ons was het wel een mooie omgeving. We hebben hier camping spullen gekocht. Een matras, opberg boxen, potten, pannen en witte eten. Iets ten westen van New Castle hebben we overnacht. Morgen weer een nieuwe dag, deze dag is genoeg geweest voor vandaag!!

25-3-'15
Wij hebben best goed geslapen, beetje warm maar we moeten wennen. Het is hier namelijk overdag tussen de 25/30 graden. Zo warm hebben we het de laatste tijd niet meer gehad. We zijn vandaag landinwaarts gereden. Een beetje kriskras naar het noord westen. We zijn via, Singleton , Muswellbrook en Gunnedah gegaan. We hebben de grote wegen en de kleine wegen afwisselend gereden. Erg leuk. Wat een land, wat een landschap. Een heel groot verschil met Nieuw-Zeeland vinden we. Enorm groot hier. Veel gereden en veel gezien. We hebben de laatste boodschappen gedaan en nu zitten we op een rest area, een stukje van de weg af. We hebben hier al mooie witte kaketoes en papegaaien gezien. Oh en ik heb trouwens al de eerste kangoeroe gezien. Heel apart. Heb er alleen geen foto van kunnen maken. Genoeg gezien voor vandaag. Morgen weer een verhaaltje.

26-3-'15
Lekker geslapen op onze gratis rest area, haha. Wel al veel verkeer 's ochtends op de weg,maar geeft niks. We hebben de kaart er nog eens bij gepakt en gekeken hoe we willen rijden vandaag. We gaan richting Emerald. Daar zit een jongen die we hebben ontmoet op de bruiloft van Marcel in Nieuw-Zeeland. Ronald heet die jongens die in Emerald zit. We gaan daar ff op bezoek. We zijn via Narrabi,Moree, st. George naar boven gereden richting Surat. Onderweg veel bomen bos en een beetje landbouw gezien. Maar wat veel Wildlife hier. Wat leuk en geweldig mooi om te zien. We hebben een mega hagedis gezien, moeten nog ff opzoeken hoe die heet. We hebben Emoes gezien en heel veel kleine Kangoeroes. Wat leuk. De foto's komen bij het verslapte staan. We hebben veel gezien vandaag. Nu staan we op een gratis camping bij Surat. Erg lekker rustig hier. Heel fijn. We staan alleen langs een weg, maar daar komt weinig verkeer overheen.

27-3-'15
Vandaag weer heerlijk op weg geweest. We zijn onderweg naar Emerald. Naar Ronald om daar een kijkje te nemen. Heerlijk weer hier, 28/30 graden vandaag. Veel water drinken dus. We hebben weer Emoes gezien. Verder veel bos en een beetje saai maar daar komt wel weer verandering in. Wel weer veel van de natuur gezien, verder dus een hele rustige weg. Daar gaan we er vast meer van tegen komen. Nu zitten we wat onder Emerald aan een zijweg. Mooie boerderij met veel land en vee. We zitten bij Ronald in het huisje nu. Genoeg ruimte voor z'n drieën. Vandaag of morgen eens horen of we wat kunnen en mogen doen hier. We hebben namelijk (nog) geen werkvisum. Paul kan er geen 1 meer aanvragen, maar ik wel. We gaan eens uitzoeken wat we willen en mogen doen.

28-3-'15
Zo vandaag een heerlijke zaterdag gehad. Lekker geslapen, wel vroeg wakker. Vroeg licht en vroeg donker hier. En lekker warm. We hebben een wasje gedaan bij Ronald. Daarna zijn we naar de stad Emerald geweest. Kijken voor een campingstoel en boodschappen. Heerlijke ochtend gehad. Toen we klaar waren zijn we naar de boerderij gegaan. We hebben een biertje gedronken en een kaartje gelegd. Echt een lekkere zaterdag. Ook nog van het zonnetje genoten (ik dan). Zo weer lekker op tijd op bed en morgen waarschijnlijk als het goed weer is naar het meer wat hier in de buurt ligt.

• 29 Maart 2015 - 10:54

Carin:

Lieve Paul en Maris,
    Fijn dat jullie weer veilig in Australie zijn geland.
    Best een organisatie om weer verder te kunnen reizen, maar t is allemaal weer gelukt zo te lezen.;)
    En wat een leuke foto's met al die dieren, geweldig!!!!
    Geniet maar weer lekker verder we hebben contact.
    Dikke kus van hier Bob en Carin (mam ;))

• 02 April 2015 - 11:06

Bob :

Heb het verslag nu effe rustig gelezen, jullie schrijven steeds leukere verhalen, nog veel plezier Paul en Mariska, enjoy your trip.

• 03 April 2015 - 21:44

B.kutschruiter:

Hoi Paul en Mariska.

Ik wil jullie fijne Paasdagen toe wensen.
    fijn dat jullie weer een goede reis hebben gehad, en ik wens jullie ook nu weer een mooie vakantie in Australie toe.ik geniet altijd van de reisverslagen en de mooie foto's'erg bedankt
    Heel veel groetjes Oma.