2e reisverslag - Reisverslag uit Chinchilla, Australië van PaulMaris2 - WaarBenJij.nu 2e reisverslag - Reisverslag uit Chinchilla, Australië van PaulMaris2 - WaarBenJij.nu

2e reisverslag

06 April 2015 | Australië, Chinchilla

29-3-'15
Wij hebben weer een fijne dag gehad. We hebben in de ochtend lekker rustig aangedaan. Wij hebben hier op de boerderij in een boom onze eerste Koala gezien. Wat een leuk beestje om te zien. Echt leuk in de natuur. En niet in een park ofzo. Na Koala jacht zijn we naar een meer geweest wat hier in de buurt is. Lake Maraboon heet het meer. We zijn daar een paar uurtjes geweest. Daar hebben we mooie papegaai soorten gezien. En lekker in de zon gezeten. Wat leuk die wilde diertjes hier. Toen weer terug gegaan en een potje kaarten gedaan. Nu lekker niks en van de rust genieten.

30-3-'15
Top dag gehad. Lekker geslapen en weer mooi weer vandaag. We hebben 's ochtends de auto helemaal nagekeken en bezig geweest met de auto. In de middag lekker potje kaarten gedaan en een biertje. Mega dus hier, maar moet eens kunnen hè. We hebben ook echt lekkere goedkopere wijn gevonden. Meteen maar een doosje ingeslagen. In de ochtend was ons gezegd door de baas van t bedrijf dat we misschien met z'n privé vliegtuig een rondje mee mochten vliegen. We zouden anders vandaag weer verder gaan. Maar zo'n aanbod laten we natuurlijk niet schieten. Eind van de middag gaan we vliegen in een klein vier persoons vliegtuig. We vonden het wel een beetje spannend, haha. Wat was het een mega mooie vlucht. Boven het land. En over het meer waar we gister geweest zijn. Mega mooi, echt een super ervaring. We hebben de zon ook heel mooi zien ondergaan. Nu lekker eten, voor het eerst weer een keer bloemkool met aardappelen en een hamburger. We hebben genoten, dat was echt weer een keer lekker. Nu slapen en morgen gaan we dan echt weer verder.

31-3-'15
Heerlijk geslapen na de spanningen en ervaringen van gister. Vandaag is het bewolkt. Beetje jammer. Maar toch gaan we weer lekker op pad. We zijn naar de boerderij gereden stukje verderop en iedereen gedag gezegd. Wij zijn onderweg naar Rockhampton. Onderweg niet heel veel boeiende dingen gezien. Geen Wildlife vandaag helaas, op een paar koeien na. We zijn vandaag nog wel naar een mijnmuseum geweest. Was interessant om te zien. Een kolenmijn museum was het. Er rijden heel veel treinen met kolen erin. Echt een kolenmijnen gebied hier. Daarna doorgereden naar Rockhampton. In Rockhampton naar een informatiecentrum geweest. Vragen of er nog een campingplek in de buurt is. Ze zei dat er wel een mooie was een stukje naar boven, naar t noorden toe. Daar zijn we naartoe gereden. Naar Byfield. Onderweg begon het te regen. Erg jammer maar we zitten tussen de bergen. En ze zeggen dat t een wat mindere week gaat worden wat weer betreft. Jammer jammer, maar we gaan er het beste van maken.

1-4-'15
Wij hebben best goed kunnen slapen ondanks de regen. Vanaf onze campingplek zijn we verder gereden. In de regen. We hebben vandaag zon en regen gezien. Helaas wel wat meer regen. We zijn richting Gladstone gereden, vanaf daar naar Agnes water en town 1770 daar is Cook aan land gekomen in dat jaar. Daar was het erg mooi aan zee. We hebben weer veel gereden en weinig meegemaakt, haha. Beetje saai om te lezen dus. Nu staan we op een campingplek tussen Bundaberg en Gin Gin. Oh, we hebben vandaag wel zwarte papegaaien gezien, met een rode staart. Heel apart, wel heel leuk om te zien.

2-4-'15
Vanaf de campingplek zijn we met mooi weer vertrokken. We zijn naar Bundaberg gereden. En vanaf daar naar de kust. Het was nog best mooi weer. We hebben aan de kust gekeken bij Bargara en bij Elliott Heads. Daar hebben we op het strand gekeken, was erg leuk. Mensen die aan het zwemmen en surfen waren. Vanaf daar zijn we naar Childers gereden. Onderweg heel veel landbouw gezien. Meloenen, suikerriet, mandarijnbomen. Erg leuk om te zien. Ik heb vandaag een heel stuk gereden in de auto. Paul kon lekker om zich heen kijken. Via Biggenden zijn we naar Murgon gereden. Onderweg een berg opgereden en hadden mooi uitzicht. Helaas was het wel al een beetje regenachtig. Toen hebben we boodschappen gedaan in Murgon. Daarna naar Wondai gereden om een informatiecentrum te zoeken. Dat was echt het mooiste infocentrum wat we hebben gezien. Ze hadden een heel opgezet dorpje van hout, en hoe ze hout bewerkten. Alles stond in het teken van hout daar. Naast t infocentrum zat nog een houtbewerkingsbedrijf. Ze maakten daar schalen, penomhulsels en andere dingen van hout. Nu zijn we op een campingplek bij Wooroolin. Helaas hebben we weer regen. Morgen gaan we naar Chinchilla. Daar is een jongen die Paul kent van z'n werk uit Denemarken. Dat is weer een stukje het binnenland in. Eens kijken hoe het daar is. Het is hier nu 18.15 en donker. We liggen mega vroeg op bed en zijn er ook weer mega vroeg uit. Gek ritme nu voor ons.

3-4-'15
Ook hier is het goede vrijdag. Wij zijn richting Chinchilla gegaan vandaag. Via mooie buitenwegen zijn we richting Søren (jongen die Paul kent uit Denemarken). We hebben veel landbouw gezien. Dat was weer mooi. Hier aangekomen was Søren nog even bezig met zijn baas. Maar de trekker werd al snel aan de kant gezet, en kregen we een rondleiding. Verder hebben we ook bijgepraat. We zijn ook uitgenodigd voor een lunch bij de de baas van Søren. Hij woont hier bij z'n baas op t erf een klein stukje verderop. Het was erg gezellig en heel lekker. We hebben heel veel gepraat over het bedrijf en wat ze hier allemaal doen. Ze hebben ook heel veel katoen hier. Dat is nieuw voor ons, want dat hebben ze niet in Nederland of Denemarken. Het moet daar namelijk erg droog en warm voor zijn. Ze plukken de katoen als het goed is later deze week met een machine. We willen hier ook waarschijnlijk wat langer blijven om te zien hoe ze de katoen plukken. Ook kunnen we hier misschien wat werken. Dat gaan we nog uitzoeken. Het bier beleef tijdens en na de lunch maar komen en het werd een late en gezellige avond.

4-4-'15
Vandaag hadden we een lekkere luie dag. We hebben potjes tafeltennis gedaan en filmpjes gekeken. Lekkere luie zaterdag zoals we dat ook kennen in Nederland en Denemarken. We zijn benieuwd of we hier kunnen blijven en wat kunnen werken. Verder hebben we nog wat boodschappen gedaan, om de komende dagen door te komen. Maar de baas en z'n vrouw zijn nu naar Brisbane om te genieten van t paasweekend. We horen dat maandag.

5-4-'15
We hebben een lekker paasontbijt gemaakt voor z'n drieën. Lekker rustig aangedaan in de ochtend. In de middag zijn we naar wat vrienden van Søren geweest en een biertje gedronken. Ineens kwam er een kangoeroe aan. Die komt daar al 14 jaar. Voor ons was dat. Nieuw, dat ze eigenlijk best we tam kunnen zijn. Paul heeft zelfs de kangoeroe met een stukje brood gevoerd. Echt heel leuk, de foto plaatsen we zeker bij het stukje. Verder hebben we daar wat gekletst en zijn we door hun uitgenodigd voor een bbq later in de middag. Wij zijn weer terug gegaan naar de boerderij en hebben nog een filmpje gekeken. Het is hier ook een paar dagen wat minder weer geweest, maar vanaf vandaag wil het mooi blijven. Later werd Søren gebeld door die vrienden waar we ook de bbq hebben vanavond. We werden meegevraagd om een paar uurtjes te gaan vissen. Was erg gezellig. Daarna hebben we lekker gebarbecued. Het was een hele gezellige dag.

• 06 April 2015 - 19:06

Tine:

Hoi Mariska en Paul,
    We gaan gezellig met jullie mee van NZ naar Australië. Eens kijken op de kaart welke route jullie aan het volgen zijn. Handig om af en toe mensen te kennen waar je een kijkje kunt nemen. Dat levert gezelligheid op, soms een slaapplaats en misschien ook nog wat werk. Wij zijn vandaag even naar de polder geweest naar mijn moeder. Best druk op de weg. Bij Batavia Stad stond het weer vol op de parkeerplaats (je zou bijna denken dat ze het daar gratis weggeven). Hopelijk voor jullie de komende week wat beter weer.
    Groetjes,
    Tine