6e reisverslag - Reisverslag uit Port Lincoln, Australië van PaulMaris2 - WaarBenJij.nu 6e reisverslag - Reisverslag uit Port Lincoln, Australië van PaulMaris2 - WaarBenJij.nu

6e reisverslag

10 Mei 2015 | Australië, Port Lincoln

5-5-'15
Vandaag hebben we heel veel gereden. We zijn vertrokken vanaf ons campingplekje naast Harden. We hebben heel veel landbouw gezien vandaag. De stukken land werden steeds groter toen we naar het zuiden reden. Veel lange rustige wegen met hier en daar een dorp. Hoe verder we naar het zuiden reden, hoe meer het ging waaien. We dachten eerst dat het verderop regende. Maar dat deed het niet. Het was allemaal stof en zand at door de lucht vloog met hoge snelheden. Het leek wel op mist. Echt heel raar om te zien. Ik had nog nooit zoiets gezien. We reden de staat Victoria binnen en toen werden de stukken allemaal een stuk minder groot. Toen zagen we ineens veel meer fruitteelt en veeteelt. We hebben een plekje in een dorpje opgezocht om de nacht door te brengen. We hebben heerlijk macaroni gemaakt en daarna met een volle buik ons bedje ingerold. Oh en voor de duidelijkheid, de zomer is hier echt wel voorbij! Het is hier koud en guur weer. Herfst is er niks bij.

6-5-'15
We zijn vandaag richting Melbourne gereden met een omweg, om van alles te kunnen bekijken. We gaan vandaag op bezoek bij de broer ( Mario ) van Maryann. Zij was de vrouw van Greg , onze baas bij het katoen plukken. Ze wonen een half uurtje verder dan Melbourne. We hebben eerst veel landbouw gezien en daarna veel bergen. Een lekker afwisselend landschap hier. We zijn ook nog in een park geweest en een stukje gelopen. De bomen hebben nu een mooie herfstkleur. Oranje,geel en rood. Erg mooi om te zien. Het was droog en redelijk mooi weer. Ook bij het park was een dam. Daar kon je op lopen en we hebben daar nog wat mooie foto's gemaakt van het meer en het park. Richting Melbourne werd het steeds drukker op de weg en ook het weer was daar erg slecht. Eenmaal aangekomen bij Mario en zijn vrouw Linda was het weer iets beter. Ze wonen in een gebied met heel veel tuinbouw. Ze telen daar broccoli, bloemkool, sla en venkel. Erg leuk om te zien. Hun wonen in Werribee south. Het is net klein Italië. Er wonen bijna alleenzaligmakend Italianen. Ook de huizenbouw is erg Italiaans daar. Op googlemaps kun je dat ook een beetje zien. Ook was de zee erg dichtbij. We hebben kennis gemaakt met Mario en Linda. Super aardige mensen. Ze vonden het erg leuk dat we hun opzochten. We hebben heerlijk meegegeten daar en veel gekletst. Het was een geslaagde dag.

7-5-'15
We zijn uitgenodigd om nog een dagje langer te blijven. Mario wou ons graag nog van alles vertellen en laten zien in de buurt aan het eind van de middag. In de ochtend zijn wij zelf naar een shoppingmall geweest om lekker eens wat rond te neuzen. Eens ff wat anders. Dus wij hebben lekker een middagje geshopt. Eind van de middag zijn we weer terug gegaan naar Mario en Linda. Biertje gedronken, veel gekletst en gekaart. We hebben UNO gespeeld. Dat spel kenden wij niet, maar we leerden het snel. Ook deze dag was weer snel voorbij.

8-5-'15
Heerlijk ontbijt gehad, lekker nog een keer gedoucht en nu is het ook hier weer tijd om te gaan. Lekker weer op pad. Vandaag ging onze reis via de Great Ocean Road. De dag begon met somber weer. Bah, regen en weinig zon. Langs de kust zijn we vaak gestopt om wat te bekijken en wat foto's te maken. Veel wind, erg koud maar wel heel mooi. Deze vakantie hebben we ons voorgenomen on een keer vis en chips te eten. Dat was tot op de dag van vandaag nog niet gelukt. Maar jawel, we hebben vandaag op deze regenachtige hebben we onze buik gevuld met lekkere vis en chips. Heerlijk!! We hebben ook nog wat leuke dingetjes gekocht. We gingen weer op pad. En toen liep die daar.... Onze koala... Gewoon op de weg, voor onze neus. Huh, wat is dat?? Een koala?? Nee dat kan niet! Ja! Het is echt een koala. We hebben de auto snel geparkeerd en heel wat mooie foto's gemaak. Binnen een aantal seconden stond de weg vol met toeristen die allemaal een foto wilde maken. Zo leuk! Zo dichtbij. Onze dag kan niet meer stuk. Maar toen, een stukje verderop.... Er zat nog een koala in een boom! We parkeerden onze auto maar weer langs de weg, camera mee en foto's gemaakt. Toen we daar rondliepen en keken in de andere bomen zagen we nog een koala. Echt geweldig! En nog een paar kilometer verderop zat er nog eentje in de boom. Maar die zat wel heel erg verstopt. Wat een geluksdag, wat mooi! Snel weer verder, we hebben nog een paar mooie foto's gemaakt onderweg. En nu staan we op een camping vlakbij Hamilton.

9-5-'15
Goed geslapen vannacht. We kunnen een mooie lange rit maken vandaag. We zijn vertrokken richting Adelaide vandaag. Een lange rit dus voor de boeg. We hebben veel mooie natuur en landbouw gezien. We zijn over kleine wegen gegaan en ook wat grotere. We zijnet een pontje over het water gegaan vandaag, erg leuk. We wisten helemaal niet dat t op de route zat, maar dat was dus wel zo. We hebben niet veel dieren gezien, wel jammer. Toen we in Adelaide aankwamen was het erg druk. We hebben een rondje gereden, maar hadden het snel weer gezien. We staan nu aan de kust op een heel leuk plekje. We hebben nog even bij het strand kunnen kijken voordat t donker werd. Morgen gaan we ons klaarmaken voor de lange overtocht naar Perth. We willen een camping zoeken morgen waar we een wasje kunnen doen en een douche kunnen nemen zodat we fris aan de lange reis kunnen beginnen. Maar dat is voor morgen. Nu nog lekker een biertje, en hop, naar bed!

10-5-'15
Vandaag vanaf onze mooie campingplek vertrokken richting port Augusta. Vandaag of morgen gaan we de overtocht maken. We zitten nog een beetje te twijfelen of we wel, of niet de punt onder port Augusta willen doen, of een deel ervan. Ligt er helemaal aan hoe het vandaag gaat. We hebben vandaag al een beetje lange saaie wegen gereden en dat wordt alleen nog maar erger, haha! Vandaag in twee dorpjes wel twee mooie Lookout points meegepikt. Erg mooi, uitzicht over zee. Nu zijn we bij een camping waar we een wasje kunnen doen en ff lekker een douche kunnen nemen voordat we de lange overtocht richting Perth gaan doen van 2000 km, en iets meer. Fijn kunnen koken, biertje erbij en lekker ff rusten hier. We hebben vandaag onderweg er. Heel erg wisselvallig weer gehad, veel zon en veel regen.

• 10 Mei 2015 - 13:39

DK Familie :

Hoi Paul en Mariska,

Bedankt voor jullie mooie reisverslag, erg leuk om te lezen.

De laatste weken van jullie reis zijn aangebroken dus geniet
    Er nog maar lekker van.

Groetjes en een dikke kus van ons en natuurlijk ook Van Diesel.

• 10 Mei 2015 - 16:29

Carin:

Hoi Paul en maris,
    Net als jullie Deense familie heb ik ook heerlijk genoten van t uitgebreide reisverslag, het was echt weer leuk om te lezen.
    Ga nog lekker genieten van de laatste weken.
    We blijven jullie volgen via Google earth waar jullie allemaal voorbij komen.
    Veel plezier, goeie reis en ik kan nu wel zeggen ...... Tot gauw

• 10 Mei 2015 - 22:10

Tine:

Hoi Mariska en Paul,
    Heb op internet vorige week gekeken naar een filmpje over de katoenoogst. Heel apart en leuk voor jullie om dat mee te maken. Weer een ervaring rijker.
    Ja, het is nog een flink stuk rijden naar de overkant. Hopelijk blijft het weer nog goed en duiken jullie niet de herfst in.
    Veel succes met de trip.
    Groetjes,
    Tine

• 13 Mei 2015 - 22:44

Ellen:

Hallo Paul en Mariska,

Zo te lezen vermaken jullie je nog?? Jammer van het weer!
    Nog heel veel plezier en blijf er nog even genieten.

Groetjes Peter, Ellen, Aniek en Veerle