7e reisverslag - Reisverslag uit Armidale, Australië van PaulMaris2 - WaarBenJij.nu 7e reisverslag - Reisverslag uit Armidale, Australië van PaulMaris2 - WaarBenJij.nu

7e reisverslag

17 Mei 2015 | Australië, Armidale

11-5-'15
Weer een dagje wisselvallig weer. Maar we hebben een super dag gehad. Veel gereden, maar ook heel veel gezien. We zijn vertrokken richting Ceduna. Dat ligt op de lange weg richting West Australië. Een lange reis, maar vandaag al hele mooie dingen gezien. We hebben hele mooie rotsen gezien die in de zee liggen. En het water was heel mooi blauw. Echt super gaaf om te zien. We een beetje eng, want de afgrond was de zee in, heel steil. We hebben ook een hele mooie knalgroene papegaai gezien! Super groen, ook heel mooi. We weten alleen niet of de kleuren goed te zien zijn op de foto. We hebben in de verte ook emoes gezien, niet op de foto kunnen zetten helaas. En overal waarschuwen ze voor wombats en kangoeroes maar die hebben we vandaag niet gezien! Misschien morgen. Nu staan we op een klein camping plekje waar we gaan overnachten. We zitten nu in het piepkleine "dorpje" Nundroo. We gaan op tijd slapen en morgen vroeg op om onze reis te vervolgen richting Border Village om over de grens naar West Australië te gaan.

12-5-'15
We hebben vandaag heeeeel veel kilometers gereden, 900 km. We hebben veel van de lange saaie weg gezien. Maar ook nog wel wat mooie dingen gezien. Bunda Cliffs , dat was echt mega mooi. We hebben redelijk weer gehad vandaag. Wel wisselvallig en fris, maar mogen niet klagen haha. We hebben ook weer leuke papegaaien gezien, kangoeroes en roofvogels. Erg mooie allemaal. Helaas geen walvissen in zee kunnen spotten, want die mevrouw achter de balie zei dat ze er nog niet waren. Maar we konden wel 7 dollar p.p. Betalen voor een heeeel mooi uitzicht. Nou... Nee dankje! Die zien we onderweg genoeg. Nu is het zes uur hier in de avond en bij jullie 12 uur 's middags. We verschillen nu nog maar 6 uurtjes. Wij gaan heel op tijd slapen want we zijn mega moe van vandaag. Morgen nog 170 km rijden naar Norseman daar komen we weer een beetje in de bewoonde wereld. En dan nog 130 km rijden en dan zijn we in een goudmijn stadje, wat nog actief is. Daar gaan we morgen kijken.

13-5-'15
Heerlijk dagje gehad vandaag. We zitten weer een beetje in de bewoonde wereld, maar nog lang niet helemaal haha. We zijn vroeg vertrokken vanochtend, we hebben slecht geslapen. Dus we gaan lekker vroeg op pad. We zijn 130 km vanaf Norseman vertrokken richting Norseman daar getankt en ontbeten. Vanaf Norseman richting Kalgoorlie gereden. Bij Norseman hebben we hele mooie grote zoutvlaktes gezien. Echt heel apart. Ook hebben we daar twee Lookout points bezocht. Erg mooi. In Kalgoorlie zijn we naar een goudmijn geweest. Echt enorm groot en nog steeds komt er goud naar boven. Op 1 miljoen kg stenen halen ze 250/300 kg goud uit de grond. Het is daar nu dus nog steeds een grote mijnstad. Daarna naar nog een Lookout gegaan en boodschappen gedaan in t dorpje. Daarna zijn we richting een camping gegaan. We vonden dat we wel genoeg hadden gereden de laatste paar dagen. Nu staan we op een heel mooi plekje waar ze vanuit vroeger water verzamelden, bij een dam.

14-5-'15
Vandaag zijn we vertrokken vanaf ons koudste camping plekje deze vakantie in de auto! Het was enorm koud. Niet normaal. Echt gewoon heel erg koud gehad vannacht. Brrrr...... Maar we hebben het overleefd en we zijn weer lekker op weg. We willen richting de kust boven Perth gaan kijken, maar daar komen we vandaag niet helemaal. We hebben nog bij een oud waterpomp huis gekeken van heel vroeger. De pompten vanuit daar water wat vanuit Perth kwam , verder richting de goudmijnen. Daarna zijn we door grote open vlaktes gereden vandaag, waar ze heel veel graan telen. We hebben heel veel machines gezien die aan het zaaien waren en aan het spuiten waren want er is regen op komst hier. We hebben hier en daar wat rondgekeken. Paul heeft vrienden uit Denemarken die bij een bedrijf hebben gewerkt hier in de buurt en daar zijn we langs gegaan. Maar deze man had weinig tijd omdat regen opkomst is. We zijn daarna richting de kust gegaan en we hebben een mooi camping plekje opgezocht richting de kust. Morgen moet het hier nog mooi weer worden en willen we rond de kust kijken.

15-5-'15
Zo, wij hebben weer lekker geslapen, gelukkig niet zo koud meer. Vandaag gaan we eens at mooie plekjes langs de kust bekijken. Het is nu echt stralend mooi weer, terwijl het vanaf morgen drie dagen wil gaan regenen... Dat is dan wel weer jammer. Daarom genieten we extra vandaag van t mooi weer. We zijn een stukje naar het noorden gereden en daar hebben we aan de kust gekeken. We waren weer mooi vroeg op pad dus het was lekker rustig aan de kust. Mooie hagelwitte stranden. Veel vissers hebben we ook gezien. Van Lancelin zijn we naar Ledge Point gegaan, mooie route en mooie stranden. Daarna zijn we naar Seabird , Two Rocks en Yanchep gegaan. Zo hebben we de ochtend ongeveer wel gevuld. Daarna gingen we opzoek naar een campingplek voor vanavond. We zijn bij twee infocentra geweest. De tweede waar we zijn geweest had goede ideeën. We konden gratis een douche nemen bij een BP tankstation en we konden in heb bos bij de stuwdam wel op een parkeerplek gaan staan zeiden de dames. We zijn eerst nog een stukje wezen rijden door het bos en hebben gekeken bij de dam. Daar hebben we lekker wat rond kunnen lopen. We hebben veel gezien. En daar waren ook heel veel kangoeroes. Ze sprongen rond en lagen lekker in het gras. Het blijven wilde beesten, dus toch een beetje een raar gevoel. Maar ze deden niks en waren een beetje schuw. Wel heel leuk om te zien. We hebben daar ook weer van die mooie groene papegaai soorten gezien. Echt heel groen en heel mooi. Het weer is trouwens alweer bewolkt maar de temperatuur is heerlijk. Wij hebben dus een hele lekkere dag gehad. Net lekker een soepje gegeten in het bos op onze parkeerplek. We hopen maar dat het mag... Morgen gaan we shoppen, het wordt slecht weer zeggen ze. Dus we gaan Perth in.

16-5-'15
Wij hebben vandaag een mega productieve shopdag gehad. Het was hier mega slecht weer dus we hebben ons moeten vermaken in de shoppingmall rond om Perth. Ook hebben we alvast wat geld gewisseld. Moest ook weer gebeuren. Maar verder over vandaag weinig te melden en morgen wordt waarschijnlijk weer zo'n dagje. Regen en dus maar shoppen in de mall. Ook wel lekker hoor, oh en mensen kijken, altijd leuk!

• 17 Mei 2015 - 09:19

Carin:

Hoi jongens,

Zo zeg dit was een leuk uitgebreid verhaal zeg. Is er alweer een week voorbij

• 18 Mei 2015 - 09:02

Bob:

Leuk verslag, genietuuuuuuuuh............ van jullie laatste dagen.

• 22 Mei 2015 - 09:29

Tine:

Hoi Mariska en Paul,

Wat een kilometers hebben jullie gemaakt. Gelukkig nu aan de andere kant van het continent. Mooie foto's, zag ze net ook op fb. Grappig, even een bezoek aan Denmark!
    Geniet nog lekker van jullie vakantie.