Ons laatste reisverslag - Reisverslag uit Gnowangerup, Australië van PaulMaris2 - WaarBenJij.nu Ons laatste reisverslag - Reisverslag uit Gnowangerup, Australië van PaulMaris2 - WaarBenJij.nu

Ons laatste reisverslag

27 Mei 2015 | Australië, Gnowangerup

17-5-'15
Wij hebben weer een mooi shop middagje gehad. We zijn weer wat shoppingmalls afgeweest en nog wat leuke dingen kunnen kopen. Nu zijn we helemaal klaar met shoppen en willen we weer van de zon genieten. Vanaf morgen wil het weer beter weer worden, dus daar gaan we van uit. We gaan langs de kust steeds weer wat verder naar beneden. We hebben trouwens ook de auto verkocht. We hebben m verkocht aan een jongen die we in NZ op de bruiloft hebben ontmoet. Hij werkt nu 400 km van Perth af en hij wil onze auto kopen. We zijn de laatste dagen dus bij zijn werk adres. Hopelijk kan hij ons naar t vliegveld brengen over twee weken. Maar eerst gaan we ons rondje west Australië afmaken. Morgen richting Busselton.

18-5-'15
We zijn vandaag naar Bunburry geweest. Via kleine weggetjes door het platte land zijn we daar aangekomen. Heel leuk dorpje en veel water en strand. We hebben wat leuke foto's gemaakt van de omgeving. In Bunburry is Paul in een uitkijktoren geklommen om vanaf boven wat mooie foto's van zee en omgeving te maken. Toen doorgereden naar Busselton om de langste houten pier van Australië te bekijken. Erg mooi om te zien. In het plaatsje aan zee wat rondgelopen. Omdat er geen goedkope campings rondom Busselton zijn, hebben we een stukje terug gereden om op een gratis camping te staan. Daar gaat onze voorkeur toch nog steeds naar uit. Morgen weer een dagen dan nog een stuk langs de kust.

19-5-'15
Vanaf de campingplek zijn we weer naar de kust gereden. We zijn als eerste naar Dunsborough en Naturaliste gegaan. In Dunsborough zijn we naar t infocentrum geweest om daar te vragen wat mooi was om te bekijken. We zijn naar Naturaliste geweest, daar was een mooie vuurtoren en wandelpad naar een mooie uitkijk langs de kust. Heel mooi was het weer, en lekker om weer te lopen en wat te doen. Toen hebben we via de kust route langs heel veel Lookout punten geweest. Dat was heel mooi, bij 1 Lookout moesten we een stukje lopen. Eerst een stukje omhoog, waar ik allemaal niet meer zoveel zin in heb, maar het was zeker de moeite waard. Ik keek ineens een keer achter me en zag mega mooi blauw water en een baai. Echt super mooi en geweldig om te zien. Daarna nog even op het strand gekeken en wat foto's gemaakt. Mooi mooi allemaal. Toen nog een paar Lookout punten bekeken. Toen naar Magaret River gereden, ook weer een mooi dorpje. We hebben hier bij het infocentrum gevraagd naar goedkope campings in de buurt. We zitten al in low season dus alles is nu een beetje goedkoper. En dat komt ons goed uit. Bij Hamelin Bay was een mooie goedkope camping en we hebben hier een dagje kunnen staan. Wasje gedaan, gedoucht en lekker eten kunnen koken en gekletst met wat mensen. Dat was ook weer erg gezellig.

20-5-'15
Na heerlijk geslapen te hebben op onze camping, hebben we eerst nog maar eens lekker genoten van een heerlijke warme douche. Wat een uitvinding zeg, een warme douche met deze frissere dagen! Daarna lekker een eitje gebakken en ontbeten. Na t ontbijt hebben we eerst nog even achter d camping gekeken. Paul had ontdekt dat het heel mooi was daar, en dat was het zeker. Een stukje gewandeld en toen kwamen we uit bij een cliff met aan beide kanten een soort baai. Weer met heel mooi blauw zeewater en een strak blauwe lucht. Daarna zijn we echt weer op pad gegaan. We zijn richting Augusta gegaan. Dat ligt in het zuid westelijke puntje van west Australië. We hebben daar eerst even de benzine bijgevuld en daarna hebben we een mooie vuurtoren bekeken van de buitenkant. Je kon het ook nog van de binnenkant bekijken maar daar vragen ze natuurlijk weer geld voor!! Geen zin on om te betalen dus dan maar alleen de buitenkant. We hebben langs de kust gereden en hele mooie dingen gezien. Daarna zijn we richting Pemberton gegaan. Eerst zijn we naar een infocentrum geweest om leuke dingen te vragen in de buurt. En we hadden al in ons boek over Australië gelezen dat we in de buurt van hele hoge bomen zaten, dus wilden we weten wat er alle aal te doen was. We hebben een dagpas gekocht om door allemaal nationale parken te rijden en boomtoppen te kunnen beklimmen, dat leek ons leuk. We zijn naar de eerste hoge boom van 53 meter gereden. Echt n hele grote boom was dat. Paul is in de boom geklommen d.m.v een trap aan de zijkant van de boom. De trap ging rondom de boom, zag er mooi uit. Ook waren in dat park weer mooie papegaaien te zien. Groene en rode!! Daarna doorgereden naar een dam in een ander park. Deze dam viel een beetje tegen. Hij was erg klein, maar lag wel op een mooi plekje. Daarna zijn we via een heel mooi bospad tussen alle bomen doorgereden dat was een route van 12 km. Heel veel hele lange mooie bomen. Ook 1 hele dikke boom genaamd Big Karri. Toen hebben we nog een waterval bekeken. Deze was niet zo hoog, maar kwam wel veel water overheen. Toen zijn we naar nog een hele hoge boom gereden van 65 meter hoog. Ook die heeft Paul beklommen op dezelfde manier. Na deze drukke dag hebben we een campingplekje gevonden in een bos waar we een soepje hebben gegeten en nu in de auto zitten en een potje kaarten doen.

21-5-'15
Vanaf ons campingplekje waar we helemaal alleen stonden zijn we weer op pad gegaan. We hebben een rondje om het dorpje gedaan en we zijn naar het infocentrum geweest en die hebben ons den mooie route om te rijden gegeven. We hebben eerst bij de kust gekeken. En toen kwamen we nog wat kangoeroes tegen. Die zaten en lagen lekker in de berm. De kust was daar ook erg mooi. Daarna zijn we doorgereden naar een plek waar bomen staan die Tingletree heten. Dat zijn bomen met een gat in de onderkant van de stam. Waar je in kan staan of doorheen kan lopen. We moesten een klein stukje lopen om er te komen. Maar de boom was enorm en het gat in de boom ook. Erg leuk om te zien en heel bijzonder. Toen zijn we doorgereden naar een plek waar ze een waterval hadden. Erg klein en laag maar kwam wel veel water vanaf. Maar was niet heel indrukwekkend. Toen hebben we een rondje gereden en zijn we langs de tree top walk gereden. Maandag hebben we niet gedaan want Paul is gister al in twee bomen geklommen, dus dat hoefde vandaag niet weer. Het was ook heel toeristisch en daar waren de kosten ook naar. Na dit zijn we naar the Green Pools geweest. Het was niet echt groen, maar meer blauw. Wel heel erg mooi en dat was allemaal aan zee. Mooie foto's kunnen maken daar. Na The Green Pools zijn we naar The Elephant Rocks. Gegaan. Erg grote rotsen in zee die een heel klein beetje op een olifant leken, haha. Maar ook dit was wel weer heel mooi om te zien. Toen hebben we op een plekje heerlijke Fish and Chips gegeten. We hadden dit eerder al een keer gegeten,maar nu weten we wat hele lekkere Fish and Chips zijn. Heerlijk! Vers gevangen vis uit de zee. Na deze lekker lunch zijn we naar Denmark gereden. We zijn daar naar een café geweest en een kop koffie gedronken. Daarna naar Cosy Corner gereden om aan het strand op de camping te staan. Ook daar nog even op t strand gekeken en een biertje gedaan. Heerlijk dagje gehad.

22-5-'15
Lekker geslapen, wel weer koud. Dat zijn we toch echt wel zat nu! Maar maakt niet uit, wij gaan weer wat zien vandaag. Eerst in de omgeving nog wat gekeken. Naar twee stranden geweest. Maar het is niet heel mooi weer vandaag. Grijs en wat regen. We hebben nog wat Blow holes gezien. Dat was wel weer ff een wandeling. Heen was goed te doen, toen gingen we naar beneden maar omhoog was wat minder fijn. Maar ook wel weer gedaan. Na dit zijn we naar Albany gereden. We hebben daar getankt en bij een Plaza binnen gekeken. Maar dat was allemaal niet heel bijzonder. Het weer is al een beetje beter geworden. We zijn daarna doorgereden naar Boxwood Hill gereden. En we hebben hier een lekker rustig middagje gehad en een biertje gedronken en later wat gegeten. Nu nog een potje kaarten en deze dag is ook alweer voorbij.

• 27 Mei 2015 - 12:43

Tine:

Hallo Mariska en Paul,
    Ik zie dat het jullie laatste reisverslag is. Bij elkaar is het een mooi verslag van jullie fantastische reis geworden. Al googlend heb ik "meegelopen" op jullie reis. Als jullie nu een stappenteller hadden gehad, zou ik erg benieuwd zijn naar het aantal stappen. Zijn jullie schoenen nog niet versleten?
    Geniet nog lekker de laatste dagen en een goede terugvlucht.
    Groetjes,
    Gerard, Tine en Peter

• 27 Mei 2015 - 17:25

Carin:

Zo zeg dat was weer een heel uitgebreid leuk laatste verslag. En dan nu langzaam wennen aan t idee dat jullie weer naar huis gaan. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat wel weer leuk vind hoor

• 27 Mei 2015 - 18:38

DK Familie:

Hoi Paul en Mariska,

Prachtig wat een mooi verslag weer.
    Genieten jullie nog van de laatst dagen in Australië, en een hele goede
    Vlucht, en spreken jullie als jullie weer in NL zijn.

Groetjes van ons allen.

• 30 Mei 2015 - 17:16

Bkutschruiter:

Ook ik heb jullie mooie reisverslag gelezen en dat jullie genieten dat is zeker,maar als jullie weer in n.l zijn
    is alles weer heel anders,
    ik wens jullie een goede terug reis toe.