5e reisverslag - Reisverslag uit Blue Mountains, Australië van PaulMaris2 - WaarBenJij.nu 5e reisverslag - Reisverslag uit Blue Mountains, Australië van PaulMaris2 - WaarBenJij.nu

5e reisverslag

05 Mei 2015 | Australië, Blue Mountains

22-4-'15
Yes, we kunnen weer aan de gang met katoen. Super! Eerst hebben we in de ochtend de irrigatie buizen verplaatst. En land vlak gemaakt. En de machines voor het katoen hebben Paul en Søren ook klaargemaakt. In de middag was het droog genoeg om weer te gaan plukken en balen te maken. Dus we zijn weer lekker bezig. Vind ik toch ook wel weer fijn, want anders zijn de dagen een beetje saai voor mij. Vandaag moeten we het nog wel ff doen met de zware hendels. Vanaf morgen hebben we als alles goed is weer een joystick. We hebben in de avond, omdat we lang doorwerken een heerlijke burger met van alles er op gekregen. En een biertje erbij. Onze werkomstandigheden zijn heeeeeel vervelend hier, haha!!

23-4-'15
De dag is weer begonnen, strakblauwe lucht. Heerlijk weertje vandaag. 24 graden en volop zon. Paul en Søren zijn vanochtend vroeg al begonnen met de machines klaarmaken. Ik heb ff een half uurtje van de zon genoten buiten, maar er moet ook gewoon weer gewerkt worden. Eerst ben ik met Paul mee geweest een stuk land vlak te maken. En daarna begonnen met katoen. We zijn rond tien uur begonnen. En ben tegenwoordig zelf balen aan het maken. Ben wel een klein beetje trots op mezelf haha ... Nu nog ff werken en daarna nog weer 5 weken reizen, ook lekker natuurlijk. Paul heeft vandaag op de trekker met laadbak gereden en ik helemaal alleen op de builder. Gaat erg goed allemaal vandaag. Loopt lekker door. Ook weer lang doorgewerkt en lekker te eten gekregen met een biertje. Die ontbreekt hier nooit namelijk. Top dagje! Morgen de laatste dag hier werken.

24-4-'15
Laatste dagje werken ingegaan. Weer mega mooi weer hier. En dan noemen ze dat hier een mooie winterdag. Hahaha!! Ik denk dat wij een gat in de lucht springen als we in Nederland en Denemarken zulk mooi weer hebben! 24/27 graden en volop zon. Ze weten hier echt niet wat winter is! Wij zijn dus nog lekker aan het werk. We denken nu (15.00uur) dat het niet een hele late avond wordt. Maar we zullen zien, kan altijd weer anders lopen. Morgen ergens eind van de ochtend/begin van de middag is de planning om weer op pad te gaan. En dan maar eens zien waar het mooie weer is, daar gaan we heen. Ook echt wel weer in in. We hebben vanavond bij de baas en z'n vrouw lekker wat gegeten en een biertje gedaan. Was weer erg gezellig.

25-4-'15
Vandaag een luie dag. Wasje gedaan en we hebben besloten i.v.m. Anzac day dat we morgen vertrekken. Niks is open vandaag en het is waarschijnlijk erg druk op de weg richting Brisbane. We blijven dus nog een laatste dagje hier in chinchilla. Morgen gaan we dan echt weg. En dan kunnen we ook gewoon op tijd vertrekken. We hebben bij Greg en Maryann 's avonds nog een biertje gedronken en wat gekletst. Ze willen eigenlijk wel heel graag dat we blijven tot dat t katoen af is. En dat is nog t/m woensdag. Nou dat doen we natuurlijk erg graag!! Ze zijn erg blij met ons, en wij vinden het gezellig, en het is goed voor de portemonnee.

26-4-'15
Ja, we zijn weer aan het werk. Op de builder, het is wel een vaste plek aan het worden , haha!! Paul weer op de trekker met laadbak. We hebben t alle twee erg naar ons zin. Het is wel mega fris vandaag, erg veel wind, brrr! Het koelt vandaag ook erg snel af als de zon weg is, en het waait zo hard. Niks aan. Verder gaat alles goed en het tempo zit er flink in vandaag, ik heb al drie balen gemaakt en het is nu 17.30 en de andere is ook alweer op de helft. Mega productieve dag, en dat wel op zondag! Gewoon een werkdag hier. Ben benieuwd tot hoe laat we door gaan vandaag. We hebben tot tien uur doorgewerkt. Best wel laat, maar maakt niks uit. We hebben lekker lasagne gegeten bij Greg toen we klaar waren. Nu douchen en naar bed. Ben moe!

27-4-'1
We zijn weer wakker. Paul is 's ochtends vroeg begonnen met Søren om alle machines weer na te kijken en bij te vullen met diesel en water waar nodig is. Alles weer doorsmeren en Bruce had een olie lek. Daar moest ook nog naar gekeken worden. Die is weer gemaakt. We zijn weer lekker bezig. Ik kan merken aan mijn lichaam dat t erg zwaar werk is. Ik heb spierpijnen plekken waarvan ik niet wist dat er spieren zaten. Krijg wat mankementen aan m'n lichaam, maar we moeten nog ff door. Ook vandaag een frisse start van de dag, maar uit de wind en in de zon is het wel lekker. Het was ook vandaag weer ongeveer half tien dat we klaar waren. Druk druk. Maar lekker om bezig te zijn.

28-4-'15
Vandaag weer een lange dag gewerkt. Al het katoen is er nu bijna af. We hebben heel wat grote balen kunnen maken vandaag. Het werk zit er nu bijna op. We zijn moe, we hebben goed ons best gedaan vandaag. Ook hebben we gezien hoe de balen worden opgehaald. We zetten wel wat foto's op de site. Is erg leuk om te zien, en zo raar dat de balen niet uit elkaar vallen. Morgen nog een klein dagje werken. Dat denken we tenminste. We hebben tijdens het katoen opruimen twee grote emoes gezien van heel dichtbij. Jammergenoeg hadden we geen fototoestel bij ons!!

29-4-'15
Laatste dagje werken vandaag. Bruce maakt nog drie balen en ik twee. Gister was een builder kapot gegaan. Nu zetten we de builder van Bruce over de half afgemaakte baal en maakt hij het af. Daarna maakt hij er nog twee. En ik maak er gewoon twee. Dan is al het katoen er af. We hebben vanavond een afsluitend katoenfeestje, haha. We gaan uit eten bij een café/ bar. We waren om zes uur klaar met alles, toch nog een redelijk lange dag. Alle machine staan weer in de schuur, moet alleen nog schoongemaakt worden. We zijn richting het café bar gegaan en heerlijk gegeten. Het was super gezellig. Ik heb lekker een lamsrack gegeten en Paul heeft een lekkere rumbsteak gegeten. Lekker ons buikje vol. We waren bijna als laatste in t restaurant. Nu lekker naar huis. Oh nee, toch nog een biertje bij Greg en Maryann, haha..

30-4-'15
Lekker niks doen vandaag. Slecht weer! Alleen een wasje doen en morgen gaan we toch echt verder, haha. Vandaag de builder schoongemaakt en verder niet meer veel gedaan. ' s avonds bij Greg en Maryann gegeten. Heerlijke afsluiter. We zijn weer klaar om door te gaan. nog een maand voor de boeg, genoeg tijd om nog van alles te zien. Het is nu mega slecht weer hier. We hopen snel weer zon te zien. De regen mag voor ons wel weg blijven. Het is echt herfst weer hier nu. Regen en gewoon echt fris.

1-5-'15
Regen regen en nog eens regen! Gadverdamme, wat zijn we dat toch snel zat! Tijd om te gaan. We hebben alles opgeruimd en de auto weer omgebouwd. We hebben afscheid genomen van iedereen en nog een foto gemaakt van ons samen met Greg en Maryann en Søren. Toch wel weer leuk. Ze stuurt de foto's ons toe via de mail. We zijn richting Dalby gereden. Toen naar Toowoomba en Warwick. Nu staan we op een plekje in Wallangarra. Morgen weer een dag en we hopen op een droge dag!

2-5-'15
Het is droog, gelukkig maar. En we zien het zonnetje zelfs een beetje. We hebben vandaag wel heel veel gereden. Beetje te veel. Soms is het erg moeilijk om een plek te vinden waar we kunnen overnachten. We zijn op tijd vertrokken vanaf Wallangarra. We hebben drie Lookout points gezin vandaag. De ene viel een beetje tegen, terwijl de andere echt wel heel mooi was. En het weer zat ook mee, want het klaarde nog op ook vandaag. We zijn door Tenterfield geweest, toen naar Glenn Innes. Daarna door Armidale en door naar Tamworth. En nu staan we niet ver van Dunedoo af. Op een heel afgelegen plekje. Ik vind het niks maar het is al donker. En geen zin meer om verder te rijden. Morgen gaan we richting The Blue Mountains. We hebben vandaag wel mega veel papegaaien gezien, zo leuk! Maar ze zijn zo snel, we kunnen er steeds maar geen foto van maken. Wel jammer hoor!

3-5-'15
Op tijd vertrokken richting The Blue Mountains. Onderweg weer een kangoeroe gezien en veel papegaaien. Veel over kleine weggetjes. We zijn naar een infocentrum geweest om te informeren naar een leuke route. Die hebben we van die man gekregen. We konden daar ook langs een plek met heel veel kangoeroes. Maar toen we daar aankwamen was het een modderige weg met veel gaten. We hebben die weg niet genomen. Als het nou meer droog zou zijn geweest, gingen we die route wel doen. Maar helaas. Verder in hele kleine dorpjes geweest, waar helemaal niks te doen was. Maar dan ook echt helemaal niks. Maar we zijn richting Katoomba gereden. Een hele drukke weg met allemaal wegwerkzaamheden. Toen we aankwamen zat de lucht helemaal dicht. Mist, regen, alle ellende die je maar voor kan stellen. Wat een teleurstelling. We waren er wel helemaal klaar mee. Allemaal Chinese mensen die toch foto's gingen maken en met een bustour meegingen. Dat is dan wel heel erg zonde van je geld, want je kon nergens iets zien! Nu gaan we snel een plek zoeken om te slapen. Morgen weer naar The Blue Mountains. Hopen op beter weer, haha.

4-5-'15
Vandaag de tweede poging tot het zien van de Blue mountains. Het was toen we opstonden mega mistig en slecht weer. Maar toch hebben we besloten om richting Katoomba , Blue Mountains te rijden. Onderweg veel mist gehad en hoe hoger we kwamen hoe meer mist we zagen. Toch zijn we doorgereden. We hadden een heel klein beetje hoop op opklaringen, haha. We stonden op een uitkijkpunt daar hebben we een half uur gewacht. Eerst klaarde het een beetje op, en toen ineens zat t weer vol met dichte mist. We zijn toen naar the Three Sisters gereden om te kijken of we daar wat konden zien. Maar helaas, ook daar was niks te zien... Maar toen..... Ineens.. Klaarde het een klein beetje op en konden we The Three Sisters zien. Half in de mist. De foto's zijn niet mega mooi geworden, maar toch. Daarna nog lang een Lookout gereden en daar hadden we ook een klein beetje uitzicht. Gelukkig hebben we Google en kunnen we zien wat we hebben gemist, haha. Daarna doorgereden richting Oberon, Goulburn en Yass. Veel mooie dingen gezien. Mooi landschap. En heel veel ZON!! Tussen Goulburn en Yass hoorden we op de radio ineens een Nederlandse vrouw praten. Die was geëmigreerd naar Australië denken we. Erg leuk, ook wat Nederlandse liedjes!! Nu staan we in een dorpje op een plekje om de nacht door te brengen.

• 05 Mei 2015 - 08:56

Carin:

Hoi lieve Paul en Maris,

Dat was weer een uitgebreid verslag om te lezen, leuk, leuk!!!
    Vervelend dat jullie ook op deze reis het bier drinken maar niet kunnen afleren!!! ;)
    Lekker hoor met wat extra geld de laatste weken in. Ik hoop voor jullie dat het zonnetje een beetje mee blijft werken en dat jullie nog heeeeel veel mooie dingen gaan zien.
    Dikke kus en liefs Bob en Mam

• 06 Mei 2015 - 09:47

Bob:

Hey harde werkers , geniet lekker van jullie laatste periode , maak er een feesie van,
    groetjes Bob.

• 06 Mei 2015 - 09:47